Philips: Statement zu aktuellen Streaming-Problemen (Auflösung) auf 2017/18er TVs

Erfahrungen, Feedback und Bugmeldungen zu einzelnen Firmware-Versionen
  • 2019: 9104
  • 2018: 903 (OLED), 803 (OLED), 8503, 8303, 7803, 7503, 7303, 7363, 7373, 7383, 7393
  • 2017: 973 (OLED), 873 (OLED), 9002 (OLED), 8602, 8102, 7502, 6412, 6482
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  • #191012 Antworten
    Fabien67
    Gast

    Et les téléviseurs de 2019 ( oled 854 ) pas concerné par cette mise à jour ?

    #191015 Antworten
    Toengel
    Administrator

    Tachchen,

    Update (1.12.2020):

    Das Problem wurde identifiziert und im Laufe des Dezembers soll ein Update für die TVs kommen.

    Toengel@Alex

    #191016 Antworten
    salvo
    Gast

    @Toengel

    finally a good news, thank you very much for your amazing work

    #191017 Antworten
    Jens
    Gast

    …dieser Link wird permanent seitens PHILIPS immer mit Antworten aktualisiert nach Anfragen von Betroffenen :

    https://tpvcrmplus.force.com/PhilipsTVAudioMonitorConsumerCare/s/question/0D768000000PWdK/detail?language=en_US


    @toengel
    : Gibt es eine offizielle Quelle / Aussage seitens Philips mit LINK bzgl. des Fixes im Dezember ?
    Wäre schön , wenn Du die Aussage von Philips hier reinkopieren könntest ( oder mit Link ) !

    Weiterhin besten Dank für Deinen Einsatz hier !

    #191018 Antworten
    salvo
    Gast

    @jens
    I believe that Toengel have his own personal direct sources, and of course i don’t think they can be official communication.
    But all the times Toengel decide to say something, for my experience, always everything become true sooner or later(this it depend from Philips)!!!

    #191019 Antworten
    Viva
    Gast

    Amazon Prime, Netflix, Disney Plus, Youtube sind laut Userberichten betrofen.
    Mich interessiert ob die andere Streaminganbieter auch betroffen sind ?
    Was ist mit Magenta, Rakuten, Dazn und es gibt jede Menge anderen Anbieter .
    Apple ist zur Zeit nicht bei Google im Shop, aber wer weisst, wie sich die Dinge entwickeln.
    Der Fehler liegt definitiv bei Philips und nicht bei Streaming-Diensten.
    Und die Zusage von Philips von wegen in zwei Wochen, die habe ich schon, zwei Wochen sind um, Fehler ist immer noch da.
    Ich bin da eher skeptisch, was solche Ansagen betrifft.

    #191020 Antworten
    Jens
    Gast

    @salvo:

    Hello Salvo , I know Toengel has his own sources for becoming Philips internal ( information ).
    And yes , I´m a big fan of his blog here…but nevertheless it could be helpful to get this and other official Philips statement in written word…
    Some things become true , but some statements are still in the universe :-) ( like for example Android 8 – update..to 9…to 10 ? The promised Android 9 should come in 2020 ..no way ! )
    I paid for my 65PUS8602 round about € 3000.- ( at the end of 2017 ) then….and you expect more support for the simplest things like e.g. Android 9 – Update other Philips TV still have…

    I like the discussions here , always very helpful for everybody !
    So my last answer here was no attack to Toengel ! :-)

    Salvo , have a joyful christmas time with best wishes from Germany..

    Jens

    #191021 Antworten
    salvo
    Gast

    @Jens
    Of course, if something become true or not alway it will depend only from Philips.
    And we, owner of Philips tv set, know very well that many times facts say never will happen!!!!
    This already happens with a lot of bug fixing, with android 9 or 10, for my 65oled873 also with HDR+!!!

    But surely Toengel doesn’t have any responsability for all this!!!

    Happy Christmas also to you from Italy, dear Jens!!!!

    #191035 Antworten
    Lonestar
    Gast

    @Jens:

    I don’t know why you think you have to put spaces before punctuation marks and parentheses, but please don’t. It’s as annoying as all caps comments. On top of that, it’s wrong in both English and German.

    But I agree that Philips won’t risk breaking even more with a new Android version before Xmas. Or ever.

    MeRrY cHrIStmAs.

    #191044 Antworten
    Rageheuuu
    Gast

    Sorry french —->

    TP Vision (Philips TV), en collaboration avec nos partenaires, a réussi à trouver la source du problème que certains consommateurs rencontraient lors de la diffusion de contenu en streaming sur leurs téléviseurs Philips (modèles 2017 & 2018) ; le contenu n’étant pas toujours diffusé dans la résolution attendue.
    Les équipes techniques travaillent actuellement sur une mise à jour logicielle qui, selon les prévisions, pourra être proposée au cours du mois de décembre. Cette mise à jour du logiciel permettra aux consommateurs de diffuser en continu du contenu sur les téléviseurs Philips avec la résolution attendue.

    it seems to be on a good way ..If no lies from TPV.

    #191051 Antworten
    Markus
    Gast

    Guten Abend,

    55PUS7803 -jetzt ist sogar YouTube auf 720p in beschränkt worden, HDR Inhalte (z. B. vom Kanal Virtual Japan) werden nur noch in SDR abgespielt.

    Es wird also sogar schlimmer (YouTube ging hier gestern noch normal).

    #191059 Antworten
    Philips_really
    Gast

    Dear Users

    we know that the inability for the TVs to playback VoD Content in the desired resolution has been disappointing for all of you. We have been working around the clock to provide a solution, and it is with great pleasure that we can now officially announce that a SW solution has been found.

    The software release is being prepared as I’m typing up these lines and will be made available for all of you by beginning of next week via the TVs built-in internet-based software update mechanism.

    We have however 2 notes for that SW:

    #1 we strongly advise to make sure that all installed apps are updated via the Google Play Store (i.e. all pending updates should be installed)

    #2 the TV will be treated as a new device, for example in Netflix. As Netflix has a max allowance of logged in devices to their service, it might be necessary to log in to Netflix (via a PC) and delete all “stored” device, so you can add new ones.

    Please share any feedback to that update with us, if it worked and especially if it did not work out as intended.

    Thank you

    Thomas

    Philips Consumer Care

    #191080 Antworten
    Toengel
    Administrator
    #191082 Antworten
    Hellboy
    Gast

    Auch für Modell von 2019 ?

    #191097 Antworten
    Fox
    Gast

    Der Philips PUS8505 von 2020 ist auch betroffen alle dienste ohne HDR.

    @Philips_really (Thomas)
    I hope Philips is working hard to solve the problems, the new 2020 series is also affected

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Antwort auf: Philips: Statement zu aktuellen Streaming-Problemen (Auflösung) auf 2017/18er TVs
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