Philips: Statement zu aktuellen Streaming-Problemen (Auflösung) auf 2017/18er TVs

Erfahrungen, Feedback und Bugmeldungen zu einzelnen Firmware-Versionen
  • 2019: 9104
  • 2018: 903 (OLED), 803 (OLED), 8503, 8303, 7803, 7503, 7303, 7363, 7373, 7383, 7393
  • 2017: 973 (OLED), 873 (OLED), 9002 (OLED), 8602, 8102, 7502, 6412, 6482
Ansicht von 15 Antworten – 16 bis 30 (von insgesamt 124)
  • Autor
    Antworten
  • #190709 Antworten
    fail

      wohoooo philips f***ed up again :D good reason to open warranty case

      #190710 Antworten
      Toengel
      Administrator

        Hi,

        why should this a warranty issue?

        Toengel@Alex

        #190711 Antworten
        fail

          cause 4k tv, does not support 4k where it should.

          #190712 Antworten
          fail

            even youtube max is 720p

            #190713 Antworten
            Toengel
            Administrator

              Hi,

              see it from another side: TV was not sold as a 4K-Netflix/Disney/Amazon-TV… it is sold as a capable 4K TV… you DVB channels are also not 4K (maybe some, but not all)… And Philips already said, that they are working together with partners to solve the problem.

              Toengel@Alex

              #190716 Antworten
              fail

                hope the only possible fix is next android :)

                #190717 Antworten
                Paul

                  @Toengel

                  I think we all agree the problem lies on the SOC of the TV, not on “3rd party software” the tv uses ….. Are you really comparing the actual problem with not getting 4K in a DVB channel that is broadcasted at 1080 ? Really ?

                  This way of twisting facts kinda worked with the HDR10+ issue but this is too much in my opinion. Let’s wait as you suggested but reading what you just wrote above really gets me worried.

                  #190718 Antworten
                  Toengel
                  Administrator

                    Hi,

                    no – I only want to say, that a warranty claim would not work…

                    Just lets cross fingers for a fast update… As you can see, the resolution was already increased to 1080 remotely…

                    Toengel@Alex

                    #190772 Antworten
                    jpbaden

                      @Toengel
                      I ask myself a few questions. How can we remotely solve an internal problem of SOC ? So, why not solve the 4k problem in the same way ?

                      #190776 Antworten
                      Jakob

                        Hope we don’t have to wait for Android 10 ; that will most likely be late next year!

                        #190800 Antworten
                        manuel

                          Es besteht eine Sicherheitsproblematik durch Google, die Android TV beinflusst. Die Problematik wird in Kürze von Google gelöst.

                          #190801 Antworten
                          Rage

                            Netflix 2160P with 16mbs works now on QM163….. 1080P since 10/11……
                            Whaou. Waiting to be home to know if it works on TMP171 ! :)

                            #190805 Antworten
                            Horst

                              @manuel:Quelle? Warum tritt das Problem nur bei Philips auf?

                              #190806 Antworten
                              Philips_really

                                Still only 1080p (5.53Mbps)…

                                #190810 Antworten
                                Kai

                                  Ebenfalls weiterhin nur 1080p (5.53Mbps) auf meinem 9002 (getestet mit Netflix, Altered Carbon). Gerade nochmal gecheckt. Als nur unter Full HD ging, habe ich gerade kein streaming geschaut und wusste von dem Problem noch nichts. Da sie das ja bereits gefixt haben, könnten sie zumindest da sagen, woran es lag! Aber ich denke sie sagen auch zu dem 4k-Problem viel weniger, als sie könnten und auch weniger, als man dem Kunden durchaus mitteilen sollte!

                                Ansicht von 15 Antworten – 16 bis 30 (von insgesamt 124)
                                Antwort auf: Philips: Statement zu aktuellen Streaming-Problemen (Auflösung) auf 2017/18er TVs
                                Deine Informationen:




                                Die Kommentieren ist durch reCAPTCHA geschützt und es gelten die Datenschutzbestimmungen und Nutzungsbedingungen von Google.

                                Toengels Philips Blog via WhatsApp-Kanal folgen (Bild antippen/anklicken)!

                                WhatsApp Logo

                                Join Toengels Philips Blog on the new WhatsApp channel (tap/click image)!