Philips: Neue Firmware für 2017/2018/2019er TVs mit Android TV 8 Oreo (TPM171E: 107.1.132.0)

Erfahrungen, Feedback und Bugmeldungen zu einzelnen Firmware-Versionen
  • 2019: 9104
  • 2018: 903 (OLED), 803 (OLED), 8503, 8303, 7803, 7503, 7303, 7363, 7373, 7383, 7393
  • 2017: 973 (OLED), 873 (OLED), 9002 (OLED), 8602, 8102, 7502, 6412, 6482
Ansicht von 15 Antworten – 196 bis 210 (von insgesamt 212)
  • Autor
    Antworten
  • #190576 Antworten
    ewu04

      Kann man an nem Philips TV irgendwo sehen mit welcher Auflösung genau win Film/ Serie läuft? Hab nen 7502

      #190577 Antworten
      Tobiwan80

        In der Netflix App geht das mit der der “i” auf der Fernbedienung.
        in Youtube ein 4K 60FPS Video auswählen und dann dort unter “Mehr” gucken welche Auflösungen angezeigt werden, dort sollte dann 720p das höchste sein.

        #190578 Antworten
        Łukasz

          On YT max 720p

          I recommend to install Smart YouTube app
          https://smartyoutubetv.github.io/

          Everything works flawless – 4k 60fps

          Best regards

          #190579 Antworten
          ewu04

            @Tobiwan80
            während Netflix läuft das i auf der Fernbedienung drücken? Ohne ok oder so?

            #190580 Antworten
            Tobiwan80

              korrekt, dann erscheint das oben links.

              #190581 Antworten
              ewu04

                Ne, bei meinem 7502 funzt das nicht mit der i Taste. Ist aber auch egal…

                #190582 Antworten
                Toengel
                Administrator
                  #190595 Antworten
                  ewu04

                    @Toengel
                    Jau danke. Mit der App klappt das 👍

                    #190627 Antworten
                    Philips_really
                      #190684 Antworten
                      huha

                        (Sorry for english only)
                        I have a strange problem with my 55OLED803/12 running TPM171E: 107.1.132.0. The android channel icons for apps are not showing up on the home screen, only dark grey circles where the icons should be:
                        Here's how it looks

                        This happens to all the apps I have installed, except Youtube, Netflix, and Google Play Movies/Music. Currently the icons are missing for: Prime Video, HBO GO, Chili VOD, Plex and I tested with other apps from Play Store – it’s like that for most of them (but some do show up, like vimeo and ted)…

                        I have already tried everything I could think of: reinstalling apps, resetting tv to factory defaults, even reinstalling from the upgrade_loader.pkg (which I got from Philips support). And the icons are still missing…

                        Any help would be GREATLY APPRECIATED.

                        #190685 Antworten
                        huha

                          oops, the photo didn’t show here’s the imgur link: https://imgur.com/a/LX3uF3F

                          #190889 Antworten
                          Didi D

                            Hallo zusammen,
                            mir ist eben aufgefallen, dass ich auf meinem 7303 bei HDR nicht mehr langfristig den Kontrastmodus ändern kann. Ich kann ihn zwar innerhalb des Menüs auf “Normal”, “Optimiert für Bilder” etc. stellen und sehe die Änderung dann auch, aber sobald ich das Menü verlasse, steht die Einstellung wieder auf “aus” (und das Bild ist dementsprechend). Kennt jemand eine Lösung? Danke im voraus!

                            #190891 Antworten
                            Philips_really

                              And why are they not answering the last “good” question from

                              Philips Support

                              User16029612799115394438 (Kunde)

                              13 dage siden
                              Ok, so at the moment there is virtually no way of streaming full quality on either Amazon,Netflix (both of which come preinstalled with the TV) – Netflix: no 4K, Amazon: no HDR) or Disney+. This basically means that most people (myself included) cannot in any way benefit from their costly OLED TVs features, there are simply no sources for 4K HDR movies available, all available sources deteriorated over the last month or so. This is not acceptable and we should at the very least be given a legitimate timeframe for the fix of all these issues. You have articles online saying it could be a couple of months, and I feel that could be a basis to demand a working replacement TV or a full refund.

                              The number of issues I have with the Philips TV after just a year are really troubling and include:

                              intermittent sound issues with streaming videos
                              dead pixels (currently in service)
                              missing channel icons (no fix)
                              autoinstalling apps after reset
                              HDR locked on a very dark settings (need to access the menu to fix)
                              HDMI control problems with Sony Amp (device switching on in a loop)
                              and now this issue with picture quality in ALL streaming services

                              That’s just absurd.

                              #196555 Antworten
                              aliens

                                Hi,

                                I asked for it before,and I can’t resolve. My TV is 55pos9002. The problem is that when an secene of a film is too dark and goes on for a few minutes, the bright of the panel decreases, and suddenly, in the next scene with bright (daylight for example), the TV recovers the bright.

                                I have read that the OLED TVs work like this to avoid burns, but in this case os dark scenes is too agresive.

                                Is it possible to desactivate this option in “service menu”?.

                                Thanks a lot, ;)

                                #196556 Antworten
                                Toengel
                                Administrator

                                  Hi,

                                  what is the setting of your light sensor?

                                  Toengel@Alex

                                Ansicht von 15 Antworten – 196 bis 210 (von insgesamt 212)
                                Antwort auf: Philips: Neue Firmware für 2017/2018/2019er TVs mit Android TV 8 Oreo (TPM171E: 107.1.132.0)
                                Deine Informationen:




                                Die Kommentieren ist durch reCAPTCHA geschützt und es gelten die Datenschutzbestimmungen und Nutzungsbedingungen von Google.

                                Toengels Philips Blog via WhatsApp-Kanal folgen (Bild antippen/anklicken)!

                                WhatsApp Logo

                                Join Toengels Philips Blog on the new WhatsApp channel (tap/click image)!