Philips: Neue Firmware für 2017/2018/2019er TVs mit Android TV 8 Oreo (TPM171E: 107.1.136.3)

Erfahrungen, Feedback und Bugmeldungen zu einzelnen Firmware-Versionen
  • 2019: 9104
  • 2018: 903 (OLED), 803 (OLED), 8503, 8303, 7803, 7503, 7303, 7363, 7373, 7383, 7393
  • 2017: 973 (OLED), 873 (OLED), 9002 (OLED), 8602, 8102, 7502, 6412, 6482
Ansicht von 15 Antworten - 91 bis 105 (von insgesamt 414)
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  • #191262 Antworten
    Manuel
    Gast

    ….Heißt konkret?

    #191263 Antworten
    MC
    Gast

    Das Prime UHD Problem scheint ja noch nicht gelöst zu sein. Korrigiert mich, wenn ich da falsch liegen sollte, aber da wird kein UHD-Material ausgegeben.

    Hat jmd. hiermit schon Erfahrung gemacht (aus Reddit zu unserem Philips-Problem)?

    “A couple of days ago Amazon Prime Videos again were reduced to 480p. Until Philips releases a working firmware just open google playstore – open settings there and disable automatic updates for android apps. Then uninstall the Amazon Video App. It is a default app it will not be removed entirely, just all updates are rolled back. After the first start of the app after the rollback, you have to login once but for me all videos can be played in at least 1080p or UHD.”

    Kann mir nicht vorstellen, dass das die Lösung sein soll ;)

    #191264 Antworten
    Manuel
    Gast

    “A couple of days ago Amazon Prime Videos again were reduced to 480p. Until Philips releases a working firmware just open google playstore – open settings there and disable automatic updates for android apps. Then uninstall the Amazon Video App. It is a default app it will not be removed entirely, just all updates are rolled back. After the first start of the app after the rollback, you have to login once but for me all videos can be played in at least 1080p or UHD.”

    „Vor ein paar Tagen wurden Amazon Prime Videos erneut auf 480p reduziert. Bis Philips eine funktionierende Firmware veröffentlicht, öffnen Sie einfach den Google Playstore – öffnen Sie dort die Einstellungen und deaktivieren Sie die automatischen Updates für Android-Apps. Deinstallieren Sie dann die Amazon Video App. Es ist eine Standard-App, die nicht vollständig entfernt wird, sondern nur alle Updates zurückgesetzt werden. Nach dem ersten Start der App nach dem Rollback musst du dich einmal anmelden, aber für mich können alle Videos in mindestens 1080p oder UHD abgespielt werden.

    #191265 Antworten
    Djuro
    Gast

    Hi Perez,

    I had same problem with gray icons. I downgraded firmware first, then i installed this latest update, now everything is ok.

    #191266 Antworten
    Andreas
    Gast

    Bei Prime Video nochmals Updates deinstalliert und Cache geleert. Dann damit neu angemeldet und 4k Filme probiert. Bild nicht berauschend. Danach Prime Update installiert. Bild nun sehr gut und HDR blendet sich z.T. ein, z.B. bei Knives Out.

    #191268 Antworten
    glode
    Gast

    hello,

    it’s possible to show informations on prime video.
    On the remote, press red then green then blue and finally yellow.

    after reset prime video, on my POS9002 i got 4k but no HDR.
    on my TCL P6046, i got 1080p only and HDR.

    #191269 Antworten
    glode
    Gast

    key combination

    #191270 Antworten
    glode
    Gast

    #191272 Antworten
    glode
    Gast
    #191273 Antworten
    Saidlbaum
    Gast

    Nach Update geht alles wieder in 4k,aber DAZN geht jetzt gar nicht mehr!!!!!??????

    #191274 Antworten
    huha
    Gast

    @Djuro

    I had the same problem with gray icons. I downgraded firmware first, then i installed this latest update, now everything is ok.

    To which version did you downgrade before installing the latest update to fix the grey icons?

    #191275 Antworten
    Djuro
    Gast

    To TPM171E _ 107.001.101.002 firmware. My problem with gray icons started after update to TPM171E _ 107.001.132.000, so i downgraded it to previous one.

    #191277 Antworten
    Kai
    Gast

    @glode: Thank you so much, I was looking for something like this for so long now, to get technical info from Amazon on the TV! You are the best!!!

    On my 9002 I got 4k back on netflix, after the firemware update and app reset. On Amazon prime I got no HDR but 4k! When I stopped the Video and startet it again it went up to FullHD but not to further to 4k. I watched for 5min but could not get 4k back. Maybe this is why we are getting conflicting user reports…

    #191278 Antworten
    Djuro
    Gast

    Netflix is working fine now.
    But youtube stream 4K 60Hz videos only in 720P…..
    Now we will wait few months for update that will fix youtube but corrupt netfix again….

    #191279 Antworten
    Claude38
    Gast

    @Kai you’re welcome

    I found this by luck. I tried some combinations until it shows the screen

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Antwort auf: Antwort #195961 in Philips: Neue Firmware für 2017/2018/2019er TVs mit Android TV 8 Oreo (TPM171E: 107.1.136.3)
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