Philips: Neue Firmware für 2017/2018/2019er TVs mit Android TV 8 Oreo (TPM171E: 107.1.132.0)

Erfahrungen, Feedback und Bugmeldungen zu einzelnen Firmware-Versionen
  • 2019: 9104
  • 2018: 903 (OLED), 803 (OLED), 8503, 8303, 7803, 7503, 7303, 7363, 7373, 7383, 7393
  • 2017: 973 (OLED), 873 (OLED), 9002 (OLED), 8602, 8102, 7502, 6412, 6482
  • Dieses Thema hat 208 Antworten und 1 Teilnehmer, und wurde zuletzt aktualisiert vor 5 Monaten, 3 Wochen von Philips_really.
Ansicht von 13 Antworten - 196 bis 208 (von insgesamt 208)
  • Autor
    Antworten
  • #190576 Antworten
    ewu04
    Gast

    Kann man an nem Philips TV irgendwo sehen mit welcher Auflösung genau win Film/ Serie läuft? Hab nen 7502

    #190577 Antworten
    Tobiwan80
    Gast

    In der Netflix App geht das mit der der “i” auf der Fernbedienung.
    in Youtube ein 4K 60FPS Video auswählen und dann dort unter “Mehr” gucken welche Auflösungen angezeigt werden, dort sollte dann 720p das höchste sein.

    #190578 Antworten
    Łukasz
    Gast

    On YT max 720p

    I recommend to install Smart YouTube app
    https://smartyoutubetv.github.io/

    Everything works flawless – 4k 60fps

    Best regards

    #190579 Antworten
    ewu04
    Gast

    @Tobiwan80
    während Netflix läuft das i auf der Fernbedienung drücken? Ohne ok oder so?

    #190580 Antworten
    Tobiwan80
    Gast

    korrekt, dann erscheint das oben links.

    #190581 Antworten
    ewu04
    Gast

    Ne, bei meinem 7502 funzt das nicht mit der i Taste. Ist aber auch egal…

    #190582 Antworten
    Toengel
    Verwalter
    #190595 Antworten
    ewu04
    Gast

    @Toengel
    Jau danke. Mit der App klappt das 👍

    #190627 Antworten
    Philips_really
    Gast
    #190684 Antworten
    huha
    Gast

    (Sorry for english only)
    I have a strange problem with my 55OLED803/12 running TPM171E: 107.1.132.0. The android channel icons for apps are not showing up on the home screen, only dark grey circles where the icons should be:
    Here's how it looks

    This happens to all the apps I have installed, except Youtube, Netflix, and Google Play Movies/Music. Currently the icons are missing for: Prime Video, HBO GO, Chili VOD, Plex and I tested with other apps from Play Store – it’s like that for most of them (but some do show up, like vimeo and ted)…

    I have already tried everything I could think of: reinstalling apps, resetting tv to factory defaults, even reinstalling from the upgrade_loader.pkg (which I got from Philips support). And the icons are still missing…

    Any help would be GREATLY APPRECIATED.

    #190685 Antworten
    huha
    Gast

    oops, the photo didn’t show here’s the imgur link: https://imgur.com/a/LX3uF3F

    #190889 Antworten
    Didi D
    Gast

    Hallo zusammen,
    mir ist eben aufgefallen, dass ich auf meinem 7303 bei HDR nicht mehr langfristig den Kontrastmodus ändern kann. Ich kann ihn zwar innerhalb des Menüs auf “Normal”, “Optimiert für Bilder” etc. stellen und sehe die Änderung dann auch, aber sobald ich das Menü verlasse, steht die Einstellung wieder auf “aus” (und das Bild ist dementsprechend). Kennt jemand eine Lösung? Danke im voraus!

    #190891 Antworten
    Philips_really
    Gast

    And why are they not answering the last “good” question from

    Philips Support

    User16029612799115394438 (Kunde)

    13 dage siden
    Ok, so at the moment there is virtually no way of streaming full quality on either Amazon,Netflix (both of which come preinstalled with the TV) – Netflix: no 4K, Amazon: no HDR) or Disney+. This basically means that most people (myself included) cannot in any way benefit from their costly OLED TVs features, there are simply no sources for 4K HDR movies available, all available sources deteriorated over the last month or so. This is not acceptable and we should at the very least be given a legitimate timeframe for the fix of all these issues. You have articles online saying it could be a couple of months, and I feel that could be a basis to demand a working replacement TV or a full refund.

    The number of issues I have with the Philips TV after just a year are really troubling and include:

    intermittent sound issues with streaming videos
    dead pixels (currently in service)
    missing channel icons (no fix)
    autoinstalling apps after reset
    HDR locked on a very dark settings (need to access the menu to fix)
    HDMI control problems with Sony Amp (device switching on in a loop)
    and now this issue with picture quality in ALL streaming services

    That’s just absurd.

Ansicht von 13 Antworten - 196 bis 208 (von insgesamt 208)
Antwort auf: Antwort #190571 in Philips: Neue Firmware für 2017/2018/2019er TVs mit Android TV 8 Oreo (TPM171E: 107.1.132.0)
Deine Information:




Die Kommentieren ist durch reCAPTCHA geschützt und es gelten die Datenschutzbestimmungen und Nutzungsbedingungen von Google.