Philips: Neue Firmware für 2023/2024/2025er High-End-TVs mit Google TV (TPM231WW: 201.100.146.220)

Erfahrungen, Feedback und Bugmeldungen zu einzelnen Firmware-Versionen
  • 2025: OLED950, OLED910, OLED810/820/850/860
  • 2024: OLED809/819/849/859/889, OLED909, OLED959
  • 2023: OLED908, OLED8x8, OLED7x8, PUS88x8, PUS85x8
Ansicht von 15 Antworten – 106 bis 120 (von insgesamt 166)
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  • #216779 Antworten
    Toengel
    Administrator

      Tachchen,

      @DreckSoft
      siehe Archiv…

      Toengel@Alex

      #216780 Antworten
      Ron

        @Cinek wrote:

        Do you also get a notification that the screen cleaning is complete when you turn on the TV, say, the next day? Does this feature automatically turn on every so often? I usually use the TV for 4-6 hours.

        Yes, om my 55OLED809 I get also that notification at switching on the tv. That’s new for me.

        About the motion issues, Cinek, I always have the stutter/judder with normal sdr tv content. Do you watch also that kind of content?

        #216781 Antworten
        Ron

          @Cinek wrote:

          Do you also get a notification that the screen cleaning is complete when you turn on the TV, say, the next day? Does this feature automatically turn on every so often? I usually use the TV for 4-6 hours.

          Yes, om my 55OLED809 I get also that notification at switching on the tv. That’s new for me.

          About the motion issues, Cinek, I always have the stutter/judder with normal sdr tv content. Do you watch also that kind of content?

          #216782 Antworten
          Cinek

            @ron Oh, I don’t watch TV at all. Only VOD and PC via HDMI.

            #216783 Antworten
            Erik

              Does anybody know how to remove SkyShowTime from the list of sources, it is the only app that is showing in this list beside my HDMI connected devices ?

              I already reinstalled the app without any success…

              #216784 Antworten
              Julian

                Ich habe seit dem Android TV 14 Update auch das Problem. Habe einen Denon DRA-900H und meine PS5 und Switch hängen am Denon. Wechsle ich den TV auf HDMI 2, sagt er erstmal, dass er kein Signal vom Denon bekommt. Schalte ich den TV aus und wieder ein, ist plötzlich das PS5/Switch/Denon Menu Signal da. Manchmal klappts auch erst nach dem 2. oder 3. Ein-/Ausschalten. Total zum Kotzen…

                #216785 Antworten
                Toengel
                Administrator

                  Hi,

                  @Eric
                  uninstall the app :-D

                  This is a feature of Google TV and the app provider can make use of it… and users normally cannot change that behaviour.

                  Toengel@Alex

                  #216786 Antworten
                  Sven

                    Off topic Frage:

                     

                    Die Frage hat jetzt hier mit Tidal auf dem 809er zu tun.

                    Die Tidal App spielt auf dem Philips die Songs korrekt in Masterqualität ab und zeigt dies auch korrekt an.

                    Auf dem Fire TV Stick 4K Max funktioniert nur HiFi Qualität obwohl Master eingestellt ist.

                    Soundausgabe erfolgt immer über SPDIF also optisch.

                    In Einstellungen des Sticks komme ich nicht weiter, vielleicht kann mir hier jemand weiterhelfen?

                    Vielen Dank!

                     

                    #216791 Antworten
                    Dimitar

                      Yes that message that display is refreshed is showing after the last update and is annoyng….

                      #216792 Antworten
                      Cinek

                        Phew, it’s good to know that it’s not my problem, but… I thought that after this notification, the TV keeps switching on this mode when the TV is turned off and it might wear out the matrix faster.

                        #216793 Antworten
                        Dimitar

                          <p style=”text-align: center;”>This function is activated after the tv has been operating for more than 4 hours.If it has been operating for more than 8 hours,a warning message appears stating that the tv must be turned off to refresh the display</p>

                          #216794 Antworten
                          Toengel
                          Administrator

                            Das Problem mit dem nicht funktionierenden Ambilight liegt an der Ambilight Einstellung „Eco-Raumanpassung“. Konnte das jetzt mehrere Male nachstellen. Damit das Ambilight wieder funktioniert: – im aktuellen Ambilight Profil „Eco-Raumanpassung“ deaktivieren. – Ambilight komplett deaktivieren – TV neustarten – Ambilight wieder im Menü einschalten (Eco-Raumanpassung nicht wieder aktivieren, sonst schaltet Ambilight wieder aus).

                            Tachchen,

                            kannst du mal bitte die genauen Menüpunkte auflisten, wo du was drückst… damit es nachvollziehbar ist…

                            Danke!

                            Toengel@Alex

                            #216795 Antworten
                            Cinek

                              @Tongel It is about setting in the ambilight section, ambilight settings and selecting the option to adjust the brightness to the room (Eco).Then the ambilight dims gradually until it goes out completely.

                              #216799 Antworten
                              Toengel
                              Administrator

                                Tachchen,

                                Changelog hinzugefügt.

                                Toengel@Alex

                                #216803 Antworten
                                Cinek

                                  Hmm, I’d have to disagree about the image fading over HDMI. Recently, when I turned off my computer, the image on the Google TV home page would disappear. Ambilight continued to work, and the system did too, because Ambilight he was moving

                                Ansicht von 15 Antworten – 106 bis 120 (von insgesamt 166)
                                Antwort auf: Antwort #216852 in Philips: Neue Firmware für 2023/2024/2025er High-End-TVs mit Google TV (TPM231WW: 201.100.146.220)
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